fredag 30. januar 2009

Spedbarnsluer til Sierra Leone

Torbjørn oppfordret til å strikke luer til barn som blir født inn i et varmt klima. Med første tanke høres dette litt rart ut, men etter å ha lest bloggen til Torbjørn har vi fått en forståelse av at dette er nødvendig. Vi er en gjeng damer på Hobbyboden som har kastet oss på ideen!
For min egen del resulterte det i ti heklede luer. De er av variabel strørrelse og er heklet av babyull og alpaca. De største er passelig til en "vanlig" nyfødt, mens de minste er nok en mer prematur/tvilling-variant. Den som ligger helt til høyre er så liten at den blir nok mer en slags maskot-lue... men jeg synes den var så søt at jeg sender den avgårde!

Ha en fin helg alle sammen :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, det er en kjempefin gave og investering må jeg si. Og luene dine er kjempe nydelige.Flote farger, utrolig fint heklet og veldig fine å se på. De som får disse har noe å være stolt av. :) Ha en flott helg. :)

Lykke-Li sa...

Takk for kommentar i bloggen min!

Så masse flott du lager, de luene var nydelige!

Ha en flott søndag!

Anonym sa...

Fine små luer, et veldig bra initiativ det der.

Takker for kommentaren på bloggen min og ønsker deg en fortsatt god søndagskveld!