søndag 31. mai 2009

Sommerkjolen

min er ferdigheklet!
Jeg brukte nesten tre forsøk på å få den rett i størrelsen, så jeg ble veldig lei på slutten!
Den første ble altfor stor rundt magen så jeg måtte rekke opp 2/3-deler. Andre gang glemte jeg en del av fellingen til armhull slik at jeg måtte rekke opp 1/3-del før jeg endelig ble ferdig!
Kjolen er heklet i mandarin petit på pinne 4 og jeg brukte i underkant av 10 nøster.
Den er litt gjennomsiktig og lårkort, men over en tights eller tynn strømpebukse tror jeg det kan bli en finfin sommerkjole :-)

12 kommentarer:

Frk. Chilli sa...

Den var jo bare sinnsykt kul!!!! Og for en tålmodighet:-)

Elin Osa Søreng sa...

Skal si du har en tålmodighet til virkelig bøye seg i støvet for!! Men kjolen blei kjempefin, så skjønner godt at du holdt ut! Nydelig tepper under her også :o)

sissel sa...

Skikkelig stilig sommerkjole, synes du har vært tøff jeg som har hekla den "så mange ganger".

Fidus sa...

Lekker kjole! Hvor fant du mønster? Denne fristet veldig! Kos deg resten av pinsen!


Flott teppe også, forresten.

Elin - Varøyrampen sa...

Guri meg så knallfin den va:)
Godt jobba!!!

amylin sa...

Flott sommerkjole!

Topsy sa...

Kjempefint kjole, du har vært standhaftig må jeg si!

Bente-Lise sa...

For du er flink, flink, flink, flink, flink, flink, flink, flink, fliiink :)

Renate sa...

Råtøff da! ;) Men du må jo vise skikkelig bilde :P hehe..

strikkedilla sa...

Kjempefin kjole.Godt gjort at du har heklet og prøvd så mye. Resultatet kan du være fornøyd med.

Ugla sa...

Så utrolig flott kjole. Den blir nok fin å ha i sommer. Ha ei riktig fin helg :-)

Katrine_tm sa...

WOW!! KJEMPESTILIG KJOLE!!