torsdag 14. mai 2009

Husker dere min første genser?

Det er ikke så lenge siden den ble strikket, jeg blogget vel dette bildet i september tror jeg..
Genseren er strikket i Eskimo og er/var god og myk!
Da jeg skrev om denne genseren forrige gang hadde jeg enda ikke dampet eller vasket den, jeg var altfor utålmodig etter å blogge!
Genseren ble med meg på flyttelasset fra skolen og hjem igjen til Bodø i november og vel hjemme fikk den seg en runde i vaskemaskinen. Genseren ble bittelitt mindre, men var fremdeles for stor!
Den ble liggende lenge, veldig lenge.. For en måned eller to siden fant jeg derimot ut at det var på tide å vaske den igjen for å se om størrelsen ble litt mer passende!
Det ble den ikke....

Genseren kunne passet en treåring! Hadde det ikke vært for at den var stiv som en tømmerstokk eller to... !
Den O`så fine genseren var nå en klump med armer og hette! Sammen med min kjære brukte vi et par timer og en hel flaske balsam for å få genseren større. Det fungerte til en viss grad!
Hva gjør man så med en slik klump??
Fortsettelse følger... :)


6 kommentarer:

Jorun sa...

Åh, så leit at genseren ble ødelagt!!!
Det er ekstra ille med ting man har laget og lagt mye arbeid i!!
Håper du får en fin helg i alle fall!!

Rekkehuset sa...

Så ergelig da!! En så fin genser som atpåtil var din første! Jeg synes å huske at jeg har lest man kunne legge det krympede plagget i vann med hårbalsam oppi også strekke det etterpå (?), men det spørs vel om det monner her.. Du får vel helst lage en ny. Hjertelig hilsen Hanne.

Frk. Chilli sa...

Å nei, å nei så kjipt!!! Ønsker deg en god helg til tross for ødelagt genser:-)

Judith sa...

Så kjedelig med genseren.

Flott lappeteppe du har laget!

Hanne sa...

Å neiiiii. Så synd.
Du må bare prøve igjen - det var en flott genser. Senest i går så jeg en film - "Sju år i Tibet" - der Brad Pitt hadde på seg en genser med denne type hals. Fikk lyst til å strikke noe slikt.

Ønsker deg en flott 17. mai!

mimouna sa...

Å så synd da. Håper du fant noe lurt å bruke den til likevel siden du skriver fortsettelse følger?Tykk ullfilt kan jo brukes til mye fint heldigvis.