torsdag 9. april 2009

Sesongens siste votter

ble brune! :-)
Strikket i fritidsgarn på pinne 5.5, brukte litt under 50 gram per vott!
Vottene er tatt bilde av sammen med noe av det eneste som finnes i dette huset av påskepynt. Bestemoren til sambo har heklet og strikket masse opp gjennom årene (hun er 91 nå og strikker fremdeles). Da hun flyttet fra huset sitt og inn i leilighet for noen år siden fikk vi velge oss ting fra huset... vi fant mange mange flotte duker i et skap på loftet. Blant andre fikk tre slike påskebrikker være med oss hjem :-)
Tenkte bare jeg skulle vise fremgangen på lappeteppet mitt. Jeg mangler ca 15 gram garn på å få heklet de siste to lappene, men alle de andre er klare til montering! De siste dagene har jeg festet tråder og blokket lapper... Lappene er ca 21x21 og det er 80 av dem!
Nå er jeg lei av å hekle lapper! Snart begynner monteringen... :-)


1 kommentar:

Hege sa...

Flotte votter. De så gode og varme ut! :)