torsdag 23. april 2009

Babyteppe til trøndelag!

Elin, en venninne av meg, venter en liten gutt i juni. Forrige lørdag gikk dette lille teppet i posten fra Bodø til Kolvereid!
Teppet er heklet på pinne 5 og det er laget av Trollgarn fra Hifa. Det er 100% ull, men ble ganske mye mykere etter en tur i vaskemaskinen. All tidligere erfaring med dette garnet tilsier at det blir mykere for hver vask... så vet du det Elin :-)
Jeg er usikker på om denne teknikken har noe annet navn enn bølgemønster, men det blir veldig fint og er kjempelett å hekle!
Jeg legger opp en lang remse med luftmasker og hekler staver i luftmaskene... Første runde hekler jeg en stav i hver luftmaske seks ganger, to luftmasker, en stav i hver luftmaske seks ganger, hopper over to luftmasker og starter på igjen med en stav i hver luftmaske... osv! Snur når jeg er kommet til enden, hekler tre luftmasker som blir til den første staven og fortsetter med en stav i hver stav seks ganger, to luftmasker, en stav i hver stav seks ganger, hopp over to masker osv... :-)

6 kommentarer:

Hanne sa...

Det er et flott teppe! Heldig mottaker ;-)

Frk. Chilli sa...

Så utrolig fint det var!!! Hjemmelagde tepper er virkelig en luksusgave å få:-)

Elin - Varøyrampen sa...

TUSEN takk for nydelig teppe!!!
Bi jo heilt rørt av sånt. Va kjæmpefint, å gleda oss masse te å bruk d:)

Hage og Foto entusiast sa...

KJempeflott teppe. Nydelig mønster. Alltid moro å få noe hjemmelaget og mykt. :)

turvid sa...

Kjempefint babyteppe!

Bodil sa...

Utruleg fint slikt mønster:) Kjekt å få så fint teppe:)