onsdag 24. desember 2008

Hybeljul i år :)

Som nyutdannet fengselsbetjent må man jobbe et år i "etatens tjeneste". Det betyr et pliktår hvor man ikke får bestemme selv hvor man jobber.
Vi kan til en viss grad ønske oss arbeidsted og det har ført meg til Mosjøen, 30 mil fra samboer, hus og hjem. I julen skal jeg jobbe alle juledagene og julen blir dermed feiret på hybelen min.
Det er litt vemodig å ikke skulle kunne gjøre det jeg alltid gjør sammen med mamma, pappa og søsken på julaften. Jeg har jo sett for meg at jeg en dag ikke skulle feire jul med mor og far, men da trodde jeg jo at jeg skulle feire i eget hus eller med svigerfamilie. Istedet ble den første julen hjemmefra en jul på hybel!

Men; misforstå meg rett, det er ikke så trasig som det kanskje høres ut. Sambo kom fra Bodø i går og skal være her sammen med meg! Så lenge vi to er sammen er alt bra! Det er godt å være så glad i et menneske :) Julefeiringen handler jo om å være sammen med de man er glad i. Med familie over hele landet får man ikke samlet alle til enhver anledning. Dermed får man heller nyte de man har i nærheten der og da :)
Juletreet er pyntet hjemme i Bodø slik at det skal stå klart til vi skal hjem på fredag. Alle julegavene har dermed fått seg hylleplass her på hybelen! Oppå står julekortene vi har fått! Jeg er ikke flink å skrive julekort... og får dermed ikke så mange! Men disse fire er så flotte at vi trenger ikke fler :)
Kort fra mamma og pappa, samt bilder av fire barn vi er veldig glade i!

Ønsker med dette alle sammen ei riktig god jul og et godt nyttår!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ønsker deg og dine en gledelig jul! Håper det går bra å feire alene, men du har vel arbeidskollegaer og venner får vi håpe ;)

malla-b sa...

Ønsker deg fortsatt god jul, kanskje du er sammen med familien din no.

Fru Keilegavlen sa...

Ynskjer deg ei fortsatt fin jul! Du er vel gjerne med familien din no. Flotte huer du har strikka, forresten!