tirsdag 9. mars 2010

Vintersett til meg selv

En laaaaang og god vott som passer meg helt perfekt! Dette er nesten den første votten jeg har strikket som ikke skal toves... den er strikket i Julia fra Gjestal så jeg vet at den kommer til å tove ved bruk, noe som jeg tror blir veldig bra :-)
Vottene har vært sinnsykt kjedelige å strikke og har vært grunnen til at settet aldri er blitt blogget... sjalet under laget jeg nemlig i julen!
Sjalet og luen er i Tinde (tror jeg) fra Gjestal. Et glansfullt garn av ull og bambus! Nydelig mykt og glansfullt :-) Sjalet er heklet med englemasker og luen er strikket etter en oppskrift jeg strikket etter i et Allers-hefte for noen år siden... Luen er passe stram i panna og passe baggy bak :-)


4 kommentarer:

amylin sa...

Fint vintersett!

Bente-Lise sa...

Det var fint!! Så godt ut syns æ :)

Hanne sa...

Veldig fint sett. Jeg er også av den typen som tover de fleste vottene, så ble helt sjokkert av meg selv da jeg strikket 7 par bellas mittens på rappen i vinter :P

Vibekes lille ullne sa...

Så fint og praktisk vintersett! Det garnet med bambus i, så veldig fint ut! :)