torsdag 5. mars 2009

Nytt og større lappeteppe!

I mangel på handårbeid til hurtigrute-turen forrige helg tok jeg turen ned i garnreolen min for å finne noe lettvint. Det endte opp i en tre-fire nøster med Artic-garn fra Europris i lilla, sort og hvitt. Sammen med en heklenål nr 5 ble det de som ble med turen over til Lofoten. I løpet av helga tok restegarnet slutt så jeg måtte krype til korset å handle mer garn (jippi!) slik at jeg fikk laget flere lapper. Totalt er jeg nå oppe i ca 20 lapper....
Lappene er ca 20x20 cm. Jeg er usikker på om det blir slumreteppe til sofaen eller sengeteppe til en av gjestesengene. Vi har en gjesteseng som er 150cm og en som er 90cm, så jeg må se det litt an hvor stort det blir før jeg er lei :)
Lillefargen er mye finere enn det bildet viser, den er skikkelig lilla!

Si gjerne fra dersom noen har tips om et morsomt mønster jeg kan montere lappene i. Jeg har bare laget tre forskjellige varianter, så mulighetene er deretter!


12 kommentarer:

medina sa...

Jeg sysler med tanken på et lappeteppe jeg også, men er redd for at istedet for å bruke mitt restegarnlager, blir det kanskje mere rester:)

medina sa...

Skulle jo også si at jeg likre kjolen du har strikka i posten under.

Marteslillerom sa...

Så produktiv du er. Fine farger, tenker det blir kjæmpe fint når det blir ferdig. Hekling er det eneste jeg ikke kan, men troe kansje jeg må prøve det.

Inger sa...

Det blir et kjempeflott teppe når det blir ferdig! Jeg har et halvferdig teppe liggende og det kan nok nå kalles en Ufo. Får se om jeg tar det frem igjen en dag.
Masse annet flott i bloggen din også:)

Anonym sa...

Heisan! Takk for titten i bloggen min. Er spent på korleis teppet dit verte:D

Anonym sa...

ble litt nyskjerig på hvem det var som ønsket meg god bedring.
veldig koselig blogg. Du er flink med heklepinnen ser jeg.

Anonym sa...

fikk ikke dette helt til men det er http://littommegogmitt.blogspot.com/ som skrev den forige komentaren

Anonym sa...

Ta en titt i bloggen min ;)

Martemor sa...

Så spennende prosjekt. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. =)

Nunne sa...

Teppet ditt blir nydelig!
Likte de fargene veldig godt!

Hilsen med god helg fra Nunne.

Nunne sa...

Takk for besøk hos meg!
Nå har jeg sittet lenge og bladd og bladd gjennom bloggen din.
Er helt imponert over alt det fine du har laga. Og du er bare 24 år ?
Det er så artig når ungdommer liker å strikke og hekle.
Klempeartig å følge deg.
Nunne.

Vims sa...

Stilig teppe. Må kanskje plukke frem heklesaken min.Ha en flott uke.