tirsdag 3. mars 2009

Mølje-kjolen

I helga var vi i Svolvær med korpset. Der deltok vi på Møljespell som er et årlig arrangement av Svolvær Musikkforening. Vi tok hurtigruta fra Bodø, spilte et par konserter og hadde en skikkelig møljefest. Nordnorsk mølje er fersk skrei, lever og rogn! Sammen med mengder av øl og akevitt (konjakk for min del) blir det en god fest!

I den anledning måtte jeg har meg en mølje-kjole... For meg var det selvsagt at denne måtte være blå ;)
Kjolen er strikket i Drops Alpaca og Fabel. Noen kjenner sikkert igjen underdelen fra denne. Jeg har imidlertid lagt opp 15 ekstra masker for å få en skjørtelengde siden originaloppskriften er mer en slags tunika.
Overdelen som er strikket i dobbel tråd alpaca er felt på samme måte som Klukkaen.


Tovet kjolen lett på et ullprogram og den var klar for bruk :)

15 kommentarer:

Marteslillerom sa...

Kjæmpe fin kjole,fin farge.

Klem

Kelsina sa...

Flott kjole!

Hanne sa...

Kjempefin kjole. Den kler deg veldig godt! :-)

Hilsen Hanne i Valnesfjord

Anonym sa...

Den kjolen var råtøff:D

Prinsesse Vilikke sa...

For en kjole!!! Det var kjempe flott!!

AnitaK sa...

Så fin den kjolen ble.

LivM sa...

Skikkelig tøff kjole, og den sitter som et skudd!

Wenche/chawo sa...

Den kjolen var bare rålekker.Herlig farge på den også.

Vims sa...

Nydelig kjole...du også! Blå er en fantastisk farge, å du kler den helt flott!

Elin - Varøyrampen sa...

Stilig kjole:)

Hobbymegher sa...

Hei!
Så flott den ble!!!

nragnhild sa...

Den ble skikkelig flott! Og ikke minst var fargevalget fantastisk :)

Anonym sa...

Knallfin kjole du har her:-)

Desirée sa...

Tusen takk for besøket i bloggen min! Fant det sjalet du har strikket av Manos nøstet ditt, det ble kjempefint! Jeg har akkurat strikket opp mitt nøste også, og det ble et sjal ikke så forferdelig ulikt ditt :) Bare i riller og hullrad nederst også.

For en flott kjole du har strikket deg! Du kledde den virkelig!

Klem fra Desiree

Irene sa...

Fy søren, for en lekker kjole!!