søndag 11. juli 2010

"Avglemt" babysett

De siste ukene før prinsen vår ble født i Mars strikket jeg mye. Litt til meg selv, men mest til lillegutten. Dette settet er noe av det som enda ikke er blitt vist frem i bloggen. Jakka er fra Myk Start og buksa er en slags variant av denne, bare uten blondekant!
Jakka var nydelig å strikke og ble ferdig på en-to-tre! Buksa var et herk... for det første fant jeg aldri en oppskrift jeg likte og så ble det bare tull med fargeskiftene når jeg skulle sette bena inn på samme pinne. Det endte med at buksa ble liggende uferdig helt til temindato. Den kvelden satt jeg meg ned og fullførte siden jeg hadde fått for meg at gutten ikke kom før buksa var ferdig! Han likte tydeligvis ikke buksa han heller for det tok enda fire dager før han listet seg ut :-)
Konklusjonen nå når vinteren er forbi og klærne for små er at buksen ikke er brukt i det hele tatt (!) og jakken ble brukt nesten daglig helt til våren kom i slutten av Mai!

Settet er forresten strikket i Drops Delight på pinne 2.5mm!

4 kommentarer:

Beate sa...

kjempe fint sett!

Silje sa...

Så artige farger :D

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflott sett. Synd du ikkje likte buksa og ikkje har brukt den.

lena sa...

Det var ett skikkelig fint sett:)!