søndag 3. januar 2010

Hekla bestemorsteppe

som ble julegave til søstra mi og mannen. Ene stua i huset deres er "gammel", altså med litt eldre møbler og eldre stil og dermed var ønsket et teppe som passet inn der oppe!
Som sagt, så gjort...
Teppet tok meg ca fjorten dager, men det var omtrent det eneste jeg gjorde de fjorten dagene! Bare spør mannen min :-)
Ryggen fikk svi, men resultatet ble bra!
Teppet er heklet på pinne 4mm med dobbel tråd Alpaca fra Drops. Fargene er svart, hvit og burgunderrød...det består av 140 små lapper som er heklet sammen!

8 kommentarer:

Hanne sa...

WOW så lekkert. Det var en utrolig pen gave. Kan tenke meg at det der var arbeidssomt ja :)

gyldenkron sa...

For en fantastisk fin gave fra deg.

Ruby sa...

Det var et flott teppe, og for en fart du har hatt på heklekroken! Imponerende!

strikkemamma sa...

kjempeflott ,skulle ønske jeg var flink til og hekle

Epletreet sa...

Kjempeheldig søster du har.
Det ble kjempefint!

Snuppesnella sa...

Imponerende og flott gave !

Elin - Varøyrampen sa...

Så mang flotte julegava Toril:)
No ska du vel bruk tia på å strikk te den lille???

Hage og Foto entusiast sa...

Det var utrolig lekkert. Kjempestilig.