lørdag 26. september 2009

Rauma ullvare

ligger halvannen time fra Ålesund, der jeg er født og oppvokst! Hele forrige uke var vi hjemme hos mamma og pappa en tur og da ble det til at jeg og mamma kjørte oss en tur til garnhimmelen!
Butikken deres var kjempeflott og der var ganske mye garn! Vi skal vel innrømme at det var tilbudskroken som var mest spennende, fullsortimentsgarnet får vi jo tak i andre plasser :-)
Her er bilde av haugen min... turen resulterte altså i 28 nøster og 33 knapper!

Først ut var hvit babygarn. Dette er 100% merinoull og kjempemykt!! Kjøpte seks nøster, men to av de havnet i et annet prosjekt som det kanskje kommer mer info om senere... :-)


Mannen skal få seg ny lue til vinteren, han har gått med på en svart en med fletter! Det resulterte i svart babygarn... han kan jo ikke klø han heller ;)

Vamsegarn i nydelig farge! Dette var den eneste nøstene jeg fant i denne fargen... hadde de hatt fler kunne jeg kjøpt et kilo!

Turkist bommullsgarn av ukjent type... jeg har sett så mange som lager grytelapper i vaffelhekling og det skal jammen jeg prøve også! Til det trenger man bomullsgarn.. :-) Det er ikke noe jeg har i hus til vanlig, så da må man hamstre litt da!

Det største "impuls"-kjøpet var disse åtte nøstene med Inca Alpakka. Grunnen til at jeg kaller det impuls er at jeg ikke aner hva jeg skal lage av dem.. men tynn alpakka passer jo i tusenvis av prosjekter, så det går vel bare bra :-) Nøstene er lyseblå, men ikke av den isblå varianten... jeg synes det er litt lilla i de, litt varme...
Til slutt i haugen er seks nøster finull i sjokoladebrun! Dette blir teppe til en liten en, votter til en litt større og kanskje en caliometri eller to :-)

Til slutt kommer knappene! De største er store.. de skal på et prosjekt til ene tantejenta! De tredve små skal på ulike babyprodukter etterhvert... :)
Mamma handlet enda mer enn meg, så du kan si vi var ganske fornøyd med fangsten! Jeg har nemlig lovt mannen at jeg ikke skulle kjøpe garn i hele september!! Men siden vi skulle hjem tl Ålesund fikk jeg "lov" til å handle på Rauma.. og jeg var jo flink, det ble bare 28 nøster! ;)





8 kommentarer:

Judith sa...

Du blir ikke arbeidsledig med deg første :-)
Mye fint garn da.

Frk. Chilli sa...

Så ut som om du har hatt en fin tur ja:-) Og garn får man liksom ikke nok av uansett;-)

Mona sa...

Så masse herlig garn. :)

Hannes hage sa...

Oi, oi, her var mye lekkert garn.

KRØLLEMIKKEL sa...

Det av litt av en fangst.Mye herlig garn!
Spennede å se hva det blir av det.
Ha en fin uke!

sissel sa...

He he, jeg har fast stopp der hver gang vi kjører forbi og det er åpent, litt surt hvis det er en søndag...
Kos deg masse med "fangsten" din.

Elins Strikkeri sa...

Så mykje fint garn du har fått kjøpt deg,synest Rauma har masse fint! Kunne gjerne tenkt meg ein tur i det utsalget, ha ei god veke:))

AnitaK sa...

Kjekt å ha litt garn i hus ja :)