lørdag 2. april 2011

Genseren som ble større enn planlagt...

Jeg falt for denne oppskriften hos Garnstudio og tenkte jeg skulle lage genser til lillemann som begynner i barnehagen i august. Jeg hadde liggende en god del garn av typern Rubin og tenkte at en størrelse mindre enn ønsket ville jevne ut forskjellen mellom strikkefasthet på mitt garn og originalgarn. Etter å ha strikket bolen et stykke på vei målte jeg bredden på genseren og så at den tilsvarte 4 år.. ikke 18 mnd!! Men det var jo ikke verre enn at jeg fortsatte til lengden tilsvarte 4 år den også! Så får heller genseren bare bli liggende et år eller tre :-)
Jeg synes iallefall genseren ble tøff! Strikket på pinne 3.5mm og jeg brukte to nøster av det blåspraglete og tre av det svarte...


Og nei, jeg kommer sikkert ikke til å strikke prøvelapp neste gang heller :-)

2 kommentarer:

Heidi-Kristin sa...

Prøvelapp????
Har vært flink å strikke prøvelapp noen aldeles få ganger uten å bli stort klokere av det, får det ikke til å stemme med forventet mål på plagget.

Flott genser!
Det er godt med alt som er gjort, han trenger nok ikke mindre skiftetøy i barnehagen om et par år.

Anonym sa...

Kjempefin :D
da har han noe å vokse til :D
ha en fin kveld
/myr