fredag 8. oktober 2010

Stjernejakke

Jeg har strikket det som ble til den omtalte "Stjernejakka" på Hobbyboden. Originalen er denne fra SandnesGarn.
Jeg valgte å strikke kun en rad med stjerner. Først og fremst fordi det er det mest flatterende, men også fordi jeg ikke er noe god på mønsterstrikk! Skulle jakka ha noe håp om å bli ferdig før vinteren kommer måtte jeg gjøre det slik :-)
Garnet jeg har brukt er Naturgarn fra 123knit
Jeg strikket rundt på rundpinne og så har snille svigermor klippet opp til jakke og strikket stolpene for meg! Jakken er i minste laget, men med bare en tynn bomullsgenser under tror jeg den er deilig til trilleturer på tørre høstdager!

6 kommentarer:

Hønehuset sa...

Flott jakke! Ser tykk og god ut.

amylin sa...

Ble en veldig fin jakke!

hobbyvenn sa...

Så flott jakke du har strikket! Satt jo som støpt på deg.

Meta sa...

Nydelig! Ser skikkelig god og varm ut.:)

ha en herlig helg!:)

Marianne sa...

Likte faktisk din variant bedre enn originalen! Sees i kveld!

Brit Strikkenerd sa...

Jakka ble kjempe flott. Viktig å sette realistiske mål slik at man har mulighet for å nå dem i forhold til at du valgte ei stjernerad! Takker for at du deltar på mitt store julekalenderlotteri og ønsker deg en strålende høst!