søndag 8. august 2010

Gave til en liten prins

Et av våre beste vennepar fikk en liten prins natt til fredag. Da storebroren ble født for nesten to år siden fikk han denne dressen. Nå var det derimot lillebrors tur til fødselsgave og da ble det en nøstebarndress. Jeg har strikket flere av denne typen, men dette er den første i silkealpaca! Dressen er deilig og myk :-)
Den er strikket i str 0-6 mnd og er ca passelig til min store gutt som er 4 mnd. Dermed har jeg troa på at denne passer mottaker til vinteren.

Knapper med blåe prikker og grønt hjerte på!


Selvfølgelig må man ha lue som passer til! Dette er en versjon av Gro`s djevellue forutenom at maskeantallet er krafitg forminsket. Jeg har lagt opp 67 masker og økte seks ganger før jeg begynte fellingen. Vottene ble til bare fordi det var litt garn igjen og er helt enkle rillevotter med knyttesnor :-)



9 kommentarer:

Rigmor sa...

kjempe fin dress. Denne blir god skal du se :) og kjempe fint med matchende tilbehør :)

KRØLLEMIKKEL sa...

Flott dress!

Beate sa...

Fin dress! Dette må være en super gave å få!! :)

Unknown sa...

Knallfin dress med tilbehør til prinsen :-)

Strikkern sa...

Så flott dress å få i gave. Fine farger også:)

Lunamon sa...

Å så fin dress du har strikket.
Takk for gode ord om smykkene mine i bloggen. Ha en flott dag i favorittbyen min.

Anonym sa...

Herlig Nøstebarndress! Flott gave!

Felisi sa...

Flott barselgave! Den blir god å ha til vinteren.

Hanne sa...

For en knus-bedårende liten jakke!

Så utrolig koselig at du har valgt å følge bloggen min - velkommen :)

Pludrehanneklem