søndag 5. april 2009

Mitt første prosjekt fra nøstebarn-boken

ble en heldress strikket i to-tråds lammeull fra New Zealand, selvfølgelig fra 123knit :-)
Dressen er hvit og brunmelert og jeg er fornøyd med kombinasjonen!
Dressen er strikket på pinne 3.5 og 4.5 og har seks fine treknapper.
Jeg brukte godt under et hespe av hver farge og dressen er strikket i 6-12 mnd.


Bakgrunnen for bildet er ikke av de peneste.. noen reagerer kanskje på at jeg har fotografert dressen sammen med klesvasken min, men dagen i går var en spesiell klesvaskedag :D
I går kunne jeg nemlig henge ut klærne for første gang i år! Det synes jeg fortjener litt oppmerksomhet :-)

Hjemme i hjembyen min der mamma og pappa bor har det vært vår i mange uker allerede. Her i Bodø har derimot snøen lagt tungt, men endelig er den begynt å stikke avgårde, solen er kommet for å bli hele påsken og i dag skal det handles inn tulipaner og påskeliljer i krukke!
Våren er endelig på plass, også i Bodø :-)

12 kommentarer:

Tonemi sa...

Nøstebarns dressene er så flotte...Nydelige farger du har brukt.
Har strikket en jeg også på bestilling:)

Blmstermamma sa...

Kjempeflott nøstebarndress. Nydelige farger sammen. Ha rn riktig fin påske!

Frk. Chilli sa...

Dressen var herlig!! Nøstebarnboken er verdt sin vekt i gull, jeg har strikket en del fra den nå:-) God påske:-)

chocolatehead sa...

Flott dress! Brunt er alltid fint synes jeg. Og har man først begynt å strikke fra Nøstebarnboka kan det være vanskelig å slutte..hehe.

Ønsker deg en fin søndag videre, og god påske! :)

Elin - Varøyrampen sa...

Så fin den vart:)
Endelig vår her å:) Deilig.

Vims sa...

kjempe flott dress. Å herlig å henge klær ute igjen. Gjorde det i går jeg også..første gang i år! Deilig med vår.

Felisi sa...

Kjempefin dress! Har lyst på den boken jeg også, selv om jeg ikke har små barn lenger ;)

wims sa...

Kjempefin nøstebarn dressen ble. Ble litt retro i de fargene. Fint:)

Hage og Foto entusiast sa...

Så nydelig dress, og så fine farger. Brunt er virkelig fint.;D God Påske... ;D

marie sa...

Nydelig dress. Heldig er den som skal få varme seg i den.

Hege sa...

Denne ble dødslekker!
Flott farger. Lite den utrolig godt. Og flott fasong på dressen!

Elisa sa...

Det var en kjempe flott nøstebarndress:) en flott blogg du har