torsdag 19. mars 2009

Torsdag - dagen da jeg tok bilder av meg selv!

I det siste har jeg begynt å strikke luer igjen! Den første ble en lue i trollgarn.. Trollgarnet er ganske likt fritidsgarn i tykkelse og egner seg best til pinner som er ca 5 mm. Jeg strikket den derimot på pinne 8 for å få den "litt" stor og luftig.
Den ble veeeldig stor og luftig! Menmen :) Regnet med at et par runder i vaskemaskinen skulle gjøre sitt!
Mens vaskemaskinen tuslet og gikk fikk jeg festet trådene på en annen lue. Denne er strikket i Hubro-garn og fremdeles er det pinne 8 det går i... Ei på jobben min kjøpte fire store nøster Hubro i jula som jeg skulle lære henne å strikke tøfler av. Det ble aldri noe av! Så før helga hev jeg meg over nøstene på nattevakt og heklet et pannebånd og et englemaskesjal til henne som plaster på såret... Restene ble med meg hjem siden jeg ikke hadde med meg riktige strikkepinner den natten og resultatet ser dere her:
Skal på jobb igjen i morgen og da skal hun få lue som passer til sjalet :)
Vaskemaskinen har forresten tatt to runder med den blå luen, en var nemlig ikke nok!
Etter to runder ble den litt liten, men etter litt hopping, dansing og strekking ble den fin i fasongen! Synes iallefall jeg :D

Den er litt stiv, så betegnelsen "hjelmlue" er virkelig på sin plass...
Til sist må jeg bare vise dere at det går fremover med lappeteppet mitt. Jeg heklet 27 lapper i forrige omgang, tok en uke pause pga sårt håndledd... nå har jeg heklet 20 nye! Jeg må ha 72 lapper for å få teppet til å passe den sengen jeg vil!

De er heklet på pinne 5! Tynt nok til at det ikke blir klumpete og tykt nok til at det går litt fort :)



4 kommentarer:

Unknown sa...

Masse flotte luer og et smilende ansikt..
Likte bildene dine jeg da :-)
Ha en flott kveld

AnitaK sa...

Flotte luer du lager, og så stilig at du lager en hjelmlue, den ser ut som den sitter godt :) Blir artig å se lappene ferdig som teppe, slike ting har en tendens til å oppnå status som evighetsprosjekt i heimen her :) Ha en fantastisk helg

Monicas sa...

heiann....du verden så mye fint du lager...har scrolla ned bloggen din,¨å fant fort ut at du va flink ja,..englemasker har æ' et ønske om å lære...ha en fin da, uti fjordn..æ e inni fjordn, i samme kommunene:)

Anonym sa...

ÅÅÅÅ Eg EEELSKER tepper!!! Er innien periode nå hvor eg er LITT ivrig på mine diverse som ligger her hehe blir nok ferdig EEN dag hehe

Kooos deg og ha en herlig dag!
HER er det VÅÅÅR!!! Juhuuuu

Klem Vibbedille